BURSA zemin ASFALT - Modifiye Aşınma Üretimi
Üstyapı kaplamalarında görülen başlıca bozulma tiplerinden ondülasyon, tekerlek izi oluşumu ve yorulma gibi deformasyonlar, gerek trafik emniyeti açısından, gerekse onarım maliyetlerinin yüksek olması gibi nedenlerle büyük sorunlar yaratmaktadır.
Bozulmaların başlıca nedenleri tekrarlanan ağır trafik yükleri, iklim şartlarının yıl içinde büyük değişiklikler göstermesi, bölgesel iklim farklılıklarının karışım dizaynlarında ve bağlayıcı tipi seçiminde dikkate alınmaması ve karışımın özelliklerinin ihtiyaca karşılık verememesidir.
Bursa Zemin Asfalt, Bursa’da yaşanan bu tür sorunlara çözüm bulmak amacı ile karışımı veya bağlayıcıyı modifiye ederek asfalt üretimi gerçekleştirmektedir.
Bitüm Modifikasyonunun Amaçları
Bitümlü Sıcak Karışımlarda;
Yüksek sıcaklıklarda deformasyonları azaltmak (Tekerlek izi oluşumunu ve deformasyonu önlemek),
Düşük sıcaklıklarda performansı iyileştirmek (Esneklik ve termal çatlakların önlenmesi),
Yorulma mukavemetini arttırmak,
Yansıma çatlaklarına mukavemeti arttırmak,
Agregaları saran bitüm filmini kalınlaştırmak (Oksidasyona karşı mukavemet),
Tabaka kalınlıklarını azaltmak,
Kaplamanın dayanıklılığını arttırmak.
Test Değerleri | TS EN | Birim | Değer | |
Penetrasyon, 25ºC,150g,5 sn | 1426 | 0,1 mm | 25-55 | |
Yumuşama Noktası | 1427 | ºC | ≥ 65 | |
Kuvvet Ölçümlü Düktilite, 25ºC, 5 cm/dk | 13589 | J | ≥ 0,5 | |
Elastik Geri Dönme, 25ºC | 13398 | % | ≥ 60 | |
Parlama Noktası | 2592 | ºC | ≥ 220 | |
Özgül Ağırlığı | 15326 | gr/cm³ | 1,0-1,1 |